Druhý ročník mezinárodní konference Adult Education – Trends and Issues

2. 9. 2013

Centrum inovace andragogických studií Ústavu pedagogických věd FF MU pořádalo 2. září 2013 v Brně mezinárodní konferenci Adult Education – Trends and Issues (Vzdělávání dospělých – trendy a témata).

Na konferenci vystoupili nejen lektoři ze Srbska, Itálie, Německa a Maďarska, kteří vyučovali v rámci předcházející letní mezinárodní školy EMAE Camp 2013, ale i pozvaní hosté z Polska, Litvy a vystoupili také tuzemští odborníci:

  • Aleksandra Pejatovič: Adult Education and Unemployment
  • Pawel Kusiak: Conservative Thought and Changes in Education. Analysis of Chosen Aspects
  • Petr Novotný: Theory of Adult Education and Activism
  • Balázs Németh: Adult Learning for Social Democracy?
  • Dalia Staniulevičienė: Learning to Learn Competence in the Context of Adult Education
  • Lukasz Wyszynski: Role of Education in Lifelong Learning Programme in the Polish Higher Education Institutions
  • Petr Sudický, Jiří Zounek: Walking the thin on-line: Advantages and disadvantages of using e-learning from three different points of view
  • Stanislava Ševčíková: Objectivism and Construtivism in the Cognition and the Adult Education. Topics of Global Qualifying Educational Standards for Social Work and Learning of Adults
  • Vanna Boffo: Higher Education and Employability: the role of Key Competences

Součástí konference byla také panelová diskuse věnující se otázce "Vzdělávání dospělých - služba společnosti nebo jedinci?" Závěr konference patřil praktickému workshopu Mgr. Beaty Holé "Innovative Web 2.0 Tools for Educators".

Konference byla vyvrcholením pětidenního setkání studentů a vyučujících v rámci mezinárodní sítě European Master in Adult Education. Akce se zúčastnili přednášející a studenti z České republiky, Číny, Itálie, Maďarska, Litvy, Německa a Srbska. Ti se v průběhu celého týdne zúčastnili workshopů věnovaných evaluaci ve vzdělávání dospělých s těmito tématy:

  • Opening Higher Education to Adults;
  • Relations, Relationships;
  • Communications and the Profile of Adult Educator;
  • Intercultural Learning.

Současně byla v rámci setkání opět zahájena mezinárodní spolupráce studentů v rámci projektově orientovaného předmětu Transnational project souběžně vypisovaného na zúčastněných univerzitách. V rámci této aktivity budou i tento akademický rok studenti skupinově řešit projekty s reálným dopadem v oblasti vzdělávání dospělých.

Další informace jsou k dispozici na stránkách Centra inovace andragogických studií.

Bez popisku
Bez popisku
Bez popisku
Bez popisku

Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info