Závěrečná konference česko-norského projektu

30. 11. 2009

Především o podmínkách práce vedoucích pracovníků základních a středních škol, jejich potřebách a možnostech podpory diskutovali čeští a norští účastníci 30. listopadu na Filozofické fakultě. Odborníci z univerzit, ale také z praxe – ředitelé škol, zástupci školní inspekce i institucí poskytujících další vzdělávání – tím uzavřeli hlavní část společného česko-norského projektu Inovace novace programu vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků v Brně/Bergenu, který byl realizován v průběhu roku 2009 za vedení Ústavu pedagogických věd FF MU a účasti partnerů z norských vzdělávacích institucí (viz stránka projektu).

Seminář kromě jiného jasně potvrdil některé analogie, ale také odlišnosti v práci vedoucích pracovníků škol v obou zemích. „V porovnání s norskými kolegy jsou čeští ředitelé více zatíženi rozhodováním o ekonomických a právních záležitostech. Dalo by se říci, že řídí školu prakticky od A do Z. Často si pak ovšem stěžují, že proto nemají tolik času a sil soustředit se na koncepční pedagogickou práci. To má samozřejmě určitý vliv i na naši snahu koncipovat a realizovat programy přípravy a podpory vedoucích pracovníků škol,“ uvedl koordinátor projektu profesor Milan Pol z Ústavu pedagogických věd FF MU.

Bez popisku
Bez popisku
Bez popisku

Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info