Intergenerational learning
The intergenerational nature is one of the most natural aspects of learning, which has been accompanying us for all of our lives. Intergenerational encounters and learning are simply happening and we are interested in how, why, with what results, and who takes part and how it benefits them. We have been dealing with the topic for a number of years, thanks to two grants by the Czech Science Foundation. The first one focused on family generations and the other one on further social environments: school, workplace and communities.
People
Selected publications
- BRÜCKNEROVÁ, Karla a Petr NOVOTNÝ. Trust Within Teaching Staff and Mutual Learning Among Teachers. Studia paedagogica, Masarykova univerzita, 2017, roč. 22, č. 2, s. 67-95. ISSN 1803-7437.
- RABUŠICOVÁ, Milada, Karla BRÜCKNEROVÁ, Lenka KAMANOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Kateřina PEVNÁ a Zuzana VAŘEJKOVÁ. Mezigenerační učení. Teorie, výzkum, praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 298 s. ISBN 978-80-210-8460-5.
- KAMANOVÁ, Lenka, Kateřina PEVNÁ a Milada RABUŠICOVÁ. A Family Business as a Space for Intergenerational Learning Interactions. Studia paedagogica, Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč. 21, č. 2, s. 43-66. ISSN 1803-7437.
- NOVOTNÝ, Petr a Karla BRÜCKNEROVÁ. Informální mezigenerační učení v učitelských sborech: rozdíly v zapojení generací do učebních interakcí. Orbis Scholae, Praha: Karolinum, 2016, roč. 10, č. 1, s. 11-33. ISSN 1802-4637.
- RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a mapování výzkumného terénu. Studia paedagogica, Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 19, č. 1, s. 103-124. ISSN 1803-7437.
- RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. O mezigeneračním učení. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 212 s. ISBN 978-80-210-5750-0.