Didaktika a design online vzdělávání
Cíle předmětu
Cílem předmětu je provést studenty celým procesem tvorby online kurzu, od přípravy, návrhu, realizace až po vyhodnocení zpětné vazby uživatelů a prezentace vlastní práce. Aby návrh takového kurzu byl úspěšný, studenti si doplní své znalosti didaktiky o didaktické zásady výuky v digitálním prostředí v kontextu nejnovějších trendů on-line vzdělávání.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- Navrhnout cíle a výstupy z učení online kurzu a definovat cílovou skupinu,
- navrhnout vhodnou strukturu online kurzu s ohledem na jeho cíl,
- dodržovat didaktické zásady při přípravě online kurzů s ohledem na jejich cíl,
- zařazovat do online kurzu vhodné vlastní a v souladu s autorským zákonem i cizí multimediální komponenty a interaktivní prvky,
- vyhledávat a správně zařazovat do on-line kurzu příklady dobré praxe,
- popsat a v rámci vlastních projektů aplikovat aktuální trendy v didaktice online vzdělávání,
- navrhnout a vytvořit ucelený soubor e-learningových aktivit (výukovou lekci) na vybrané téma,
- otestovat vlastní řešení na uživatelích online kurzu a tyto poznatky vyhodnotit, spolu s návrhem úprav, budou-li na základě zpětné vazby třeba.
Osnova
- Didaktické zásady při přípravě online kurzů
- Aktuální trendy v didaktice online vzdělávání
- Cíle online kurzu, výstupy z učení a cílová skupina
- Návrh výukové lekce
- Tvorba výukové lekce
- Testování, vyhodnocování, návrh úprav
Výukové metody
přednáška, e-learning, prezentace práce studentů, samostatná práce studentů, skupinová práce, seminář