Garanti studijních programů
Každý studijní program má svého garanta, který je zodpovědný jak za obsahové otázky studijních program, tak za jeho vysokou kvalitu. Neváhejte se na ně obracet s otázkami k danému studijnímu programu.
Bakalářské studium
Pedagogika
Docent Jiří Zounek nahlíží na pedagogiku originálním způsobem - směrem do minulosti i do budoucnosti. Zabývá se dějinami pedagogiky a školství a zároveň se věnuje využití digitálních technologií ve vzdělávání. Přečtěte si například jeho knihy E-learning – Učení (se) s digitálními technologiemi či Normální život v nenormální době nebo navštivte jeho web. Studenti se s ním setkávají v předmětech jako Klíčová témata dějin školství a pedagogiky, E-learning nebo Digitální technologie ve vzdělávání.
Sociální pedagogika a poradenství
Docent Petr Hlaďo se výzkumně zabývá zejména volbou vzdělávací a profesní dráhy u rozmanitých skupin osob v různých fázích jejich života. Klade si otázky, do jaké míry jsou na toto rozhodování žáci připraveni, kým jsou ovlivňováni a jak by bylo možné v této oblasti žáky lépe připravit. Jeho odborné zaměření je však širší. Studenti se s ním mohou setkat například v předmětech jako Sociální patologie, Pedagogická diagnostika či Metody a techniky pedagogického výzkumu.
Navazující magisterské studium
Andragogika
Docent Petr Novotný je garantem studia andragogiky. Profesně se zabývá zejména mezigeneračním učením a metodologií andragogického výzkumu. Studenti se s ním setkávají v předmětech Andragogika, Úvod do andragogického výzkumu nebo Inovace v českém vzdělávání.
Pedagogika
Docent Martin Sedláček se zabývá problematikou řízení škol, ale věnuje se také vztahu mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků. Studenti se s ním setkávají v předmětech jako Analýza kvantitativních dat, Kvantitativní výzkum. Přečtěte si například jeho monografii První učitel, která vyšla v nakladatelství Munipress.
MUNI, ResearchGate, Academia.edu
Sociální pedagogika a poradenství
Petr Hlaďo se výzkumně zabývá sociální adaptací žáků-cizinců a pracovním zdravím učitelů a pracovníků v sociálních službách. Aktuálně řeší aplikovaný výzkumný projekt financovaný Technologickou agenturou České republiky, v jehož rámci vzniká modulární eHealth systém a preventivní a intervenční program pro profesionály v sociálních službách. Studenti se s ním mohou setkat například v předmětech jako Sociální pedagogika, Sociální deviace a Sociální a poradenské služby.
Doktorské studium
Pedagogické vědy
Profesor Milan Pol se specializuje na řízení ve vzdělávání a pedagogickou evaluaci. Je autorem řady publikací, například o organizačním učení ve školách, kultuře školy, životní a profesní dráze vedoucích pracovníků škol. Po dobu osmi let (2014-2022) vykonával funkci děkana Filozofické fakulty Masarykovy univerzity.