Adolescenti se s technologiemi nejvíc naučí sami, rodiče ani školy je nemotivují!
Tým tvořený Jiřím Zounkem, Liborem Juhaňákem a Klárou Záleskou mapoval život 15letých žáků základních škol, přičemž sledoval využívání technologií učiteli, ale mluvil také s rodiči a samozřejmě i se samotnými žáky. Nejen uplynulé covidové období prokázalo, jak důležitou roli budou do budoucna hrát v životech všech lidí technologie a schopnost je ovládat. České školy i rodiny ale tápou v tom, jak v jejich využívání mladou generaci podpořit.
Svoje poznatky shrnuli do knihy s názvem Život a vzdělávání digitálních náctiletých, kde také dávají řadu tipů, na čem by se v tomto ohledu mělo pracovat. Přečtěte si více v článku.
Více článků
-
Jak jsou na tom české školy pět let po covidu? To si můžete poslechnout v reportáži ČT24, ve které vystoupil náš kolega Tomáš Lintner. Celá reportáž začíná od minuty 18:20 (kolega Lintner pak hovoří od 20:28).
-
Nová studie v prestižním časopise Australasian Journal of Educational Technology!
V prestižním časopise Australasian Journal of Educational Technology byl publikována nová studie našich kolegů pod vedením Libora Juhaňáka. Studie se zabývá vlivem metakognitivních pobídek na studijní výsledky. Autorský tým zároveň děkuje studentům, kteří se experimentu účastnili.