Kniha o postsocialistické transformaci základních škol
V nakladatelství Springer vychází kniha o postsocialistické transformaci základních škol jejíž autory jsou naši kolegové z ÚPV.
Právě vychází kniha autorů z našeho pracoviště, která je výsledkem deseti let výzkumů. Kniha se zaměřuje nejenom na devadesátá léta v českém základním školství, ale poměrně obšírně vysvětluje i dějiny (základního) školství ve 20. století v tehdejším Československu.
Text přináší unikátní výsledky, založené zejména na rozhovorech s pamětníky, ale také na studiu školních kronik či zápisů z porad učitelských sborů. V knize je možné se dočíst o "divokých" konkurzech na místa ředitelů škol, o změnách ve výuce cizích jazyků nebo třeba o nástupu počítačů do škol. Autoři rovněž popisují situace, kdy se ve školách či ve výuce po roce 1989 (i v letech následujících) prakticky nic zásadního nezměnilo...
Odkaz zde: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-58768-9

Více článků
-
Jak jsou na tom české školy pět let po covidu? To si můžete poslechnout v reportáži ČT24, ve které vystoupil náš kolega Tomáš Lintner. Celá reportáž začíná od minuty 18:20 (kolega Lintner pak hovoří od 20:28).
-
Nová studie v prestižním časopise Australasian Journal of Educational Technology!
V prestižním časopise Australasian Journal of Educational Technology byl publikována nová studie našich kolegů pod vedením Libora Juhaňáka. Studie se zabývá vlivem metakognitivních pobídek na studijní výsledky. Autorský tým zároveň děkuje studentům, kteří se experimentu účastnili.