Nová publikace: Mezigenerační učení. Teorie, výzkum, praxe
RABUŠICOVÁ, Milada, Karla BRÜCKNEROVÁ, Lenka KAMANOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Kateřina PEVNÁ a Zuzana VAŘEJKOVÁ. Mezigenerační učení. Teorie, výzkum, praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 298 s. ISBN 978-80-210-8460-5.
Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází v podstatě po celý život, v různých životních situacích, v různých prostředích a při různých aktivitách. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě onen věkový rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto “samozřejmost” mezigeneračního učení poněkud zproblematizovat a snad i do jisté míry zpochybnit. V každém případě ale zpřesnit a specifikovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, z hlediska aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, z hlediska různorodosti učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit specifickým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme nejen v rovině teoretické v první části publikace, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách.
Publikaci je možné zakoupit v Obchodním centru MU.
![Bez popisku](https://cdn.muni.cz/media/2110181/mgu-publikace-obalka.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=131372690980000000&width=575)
Více článků
-
Tomášovi Lintnerovi právě vyšla nová studie v top časopise Educational Research Review! Studie ukazuje, že motivační stipendia, která používá většina českých vysokých škol, ve výsledku zlepšují výkon studentů jen velmi málo. Většina schémat podpory je v podstatě jen pro vyvolené a existuje pouze malé procento, které na ni dosáhne. Pro většinu studentů může být spíše demotivující, protože dopředu ví, že na stipendium nedosáhnou.
-
Adaptační programy pro studenty prvního ročníku bakalářských studijních programu
Sdílíme informace k adaptačním programům pro studenty prvního ročníku bakalářských studijních programů, které se uskuteční v Orientačním týdnu.