Zveřejnění rozvrhů pro kombinované studium – jaro 2025
Vážené studentky, vážení studenti, zveřejňujeme aktuální rozvrhy pro navazující magisterské kombinované programy.
V časopise Journal of Computer Assisted Learning byla publikována studie s názvem Who benefits and who doesn't in virtual reality learning: An experimental study comparing two types of school. Spoluautorkou této studie je Karla Brücknerová.
Experimentální studie zkoumá, jaký efekt má intervence využívající virtuální realitu v hodině zeměpisu na učební výsledky žáků v běžné základní škole a na víceletém gymnáziu.
Výsledky naznačují, že zavedení nové technologie v transmisivním způsobu vyučování může spíše prohloubit vzdělávací nerovnosti mezi základními školami a víceletými gymnázii, než že by je pomáhala překlenout.
Vážené studentky, vážení studenti, zveřejňujeme aktuální rozvrhy pro navazující magisterské kombinované programy.
Výzkumný tým pod vedením prof. Kláry Šeďové právě publikoval studii v prestižním časopise Language and Education, která zkoumá dopad intervence zaměřené na vyváženější účast žáků v třídním dialogu. Šest učitelů prošlo profesním rozvojem, který zahrnoval workshopy, společné plánování a video-reflexe. Výsledky ukázaly, že v intervenčních třídách došlo k výraznému nárůstu mluvení u dříve tichých žáků, zatímco dominantní žáci začali poskytovat obsáhlejší odpovědi. Učitelé začali více využívat otevřené otázky a podněty ke zvýšení zapojení všech žáků. Studie naznačuje, že cílený profesní rozvoj může zlepšit rovnost v komunikaci a podpořit inkluzivnější vzdělávací prostředí.