Zveřejnění rozvrhů pro kombinované studium – jaro 2025
Vážené studentky, vážení studenti, zveřejňujeme aktuální rozvrhy pro navazující magisterské kombinované programy.
Přečtěte si novou studii v prestižním časopise Journal of Education for Teaching, jejiž autorem je doktor Roman Švaříček.
Víte, že slepé uličky mohou otevřít dveře k novým přístupům v učení a vzdělávání?
Nový článek Romana Švaříčka v prestižním časopise Journal of Education for Teaching nabízí nový pohled na to, jak se z těchto zdánlivých konců mohou stát nové začátky v učitelské praxi.
Vážené studentky, vážení studenti, zveřejňujeme aktuální rozvrhy pro navazující magisterské kombinované programy.
Výzkumný tým pod vedením prof. Kláry Šeďové právě publikoval studii v prestižním časopise Language and Education, která zkoumá dopad intervence zaměřené na vyváženější účast žáků v třídním dialogu. Šest učitelů prošlo profesním rozvojem, který zahrnoval workshopy, společné plánování a video-reflexe. Výsledky ukázaly, že v intervenčních třídách došlo k výraznému nárůstu mluvení u dříve tichých žáků, zatímco dominantní žáci začali poskytovat obsáhlejší odpovědi. Učitelé začali více využívat otevřené otázky a podněty ke zvýšení zapojení všech žáků. Studie naznačuje, že cílený profesní rozvoj může zlepšit rovnost v komunikaci a podpořit inkluzivnější vzdělávací prostředí.