Nová studie v prestižním časopise Social Networks
V časopise Social Networks byla publikována studie, která popisuje spolupráci mezi žáky v menších skupinkách v průběhu vyučovací hodiny. Jejími autory jsou Tomáš Lintner, Tomáš Diviák a Barbora Nekardová.
Studie dokládá, že je klíčové, jak učitelé poskládají skupiny pro skupinové práce. Vztahy mezi žáky pak ovlivňují, s kým budou ve skupinové práci interagovat. Studie vznikla v rámci GAČR projektu Collectivity in Dialogic Learning a Institutu SYRI.
Studie je dostupná v Open Access.
Více článků
-
Tomášovi Lintnerovi právě vyšla nová studie v top časopise Educational Research Review! Studie ukazuje, že motivační stipendia, která používá většina českých vysokých škol, ve výsledku zlepšují výkon studentů jen velmi málo. Většina schémat podpory je v podstatě jen pro vyvolené a existuje pouze malé procento, které na ni dosáhne. Pro většinu studentů může být spíše demotivující, protože dopředu ví, že na stipendium nedosáhnou.
-
Adaptační programy pro studenty prvního ročníku bakalářských studijních programu
Sdílíme informace k adaptačním programům pro studenty prvního ročníku bakalářských studijních programů, které se uskuteční v Orientačním týdnu.