Nové číslo časopisu Studia paedagogica
Třetí letošní číslo časopisu Studia paedagogica je venku!
Třetí letošní číslo časopisu Studia paedagogica je venku! Začtěte se do rozhovoru s norskou profesorkou pedagogiky Kari Smith z Norské univerzity vědy a technologie v Trondheimu. Detailně v něm popisuje model doktorského vzdělávání v Norsku, který nás mimo jiné inspiroval ke změnám v doktorských studijních programech realizovaných na našem Ústavu. Zmíní se i o tom, jak je podle ní možné být tvořivým a originálním autorem v sociálních a humanitních vědách. Veronika Rodová a Jan Slavík ve své stati představí, jak se žáci mohou učit dějepis s pomocí dramatizační metody živých obrazů. Další odborné studie se věnují například tématu badatelsky orientované výuky matematiky, výuce mezilidských vztahů v rámci občanské výchovy, interkulturnímu učení, vzdělávání dětí cizinců či vzdělávání kariérových poradců.
Přejeme příjemné počtení!
Link: http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/issue/view/168/showToc
Více článků
-
Jak jsou na tom české školy pět let po covidu? To si můžete poslechnout v reportáži ČT24, ve které vystoupil náš kolega Tomáš Lintner. Celá reportáž začíná od minuty 18:20 (kolega Lintner pak hovoří od 20:28).
-
Nová studie v prestižním časopise Australasian Journal of Educational Technology!
V prestižním časopise Australasian Journal of Educational Technology byl publikována nová studie našich kolegů pod vedením Libora Juhaňáka. Studie se zabývá vlivem metakognitivních pobídek na studijní výsledky. Autorský tým zároveň děkuje studentům, kteří se experimentu účastnili.