Nové číslo časopisu Studia paedagogica: "Learning and Work"
Představujeme Vám druhé letošní číslo časopisu Studia paedagogica, které je tentokrát v angličtině. Věnuje se komplikovanému, propletenému a oboustrannému vztahu učení a práce, práce a učení: dá se vůbec jedno oddělit od druhého? Theo van Dellen Vám ukáže, že možná ne. Kromě toho se dozvíte mnohé nejnovější poznatky vztahující se k tématům vzdělávání k volbě povolání, vzdělávání dospělých v organizacích a jejich učení na pracovišti. Užijete si teoretickými i výzkumnými studiemi nabité číslo, do kterého dále přispěli: Hanna Toiviainen a Liubov Vetoshkina, Yanmin Zhao a James Ko, Alexandra Oliveira Doroftei, Sofia Marques da Silva a Helena C. Araújo, z našeho prostředí pak Katarína Millová, Marek Blatný, Petr Hlaďo a Stanislav Ježek. V sekci začínajících výzkumníků představí své studie Malte Gregorzewski, Natasha Ziebell, David Clarke a také jeden z našich zahraničních doktorských studentů, Ezra Anthony Howard. Na úplném konci se můžete těšit na netradiční výzkumné memorandum, sepsané členy Evropské asociace pedagogického výzkumu (EERA), konkrétně její sítě Organizational Education. Memorandum nabídne příležitost vyjasnit si aktuální přístupy k výzkumu procesů učení v organizacích.
Přejeme příjemné čtení!
Link: https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/issue/view/166/showToc
Více článků
-
Jak jsou na tom české školy pět let po covidu? To si můžete poslechnout v reportáži ČT24, ve které vystoupil náš kolega Tomáš Lintner. Celá reportáž začíná od minuty 18:20 (kolega Lintner pak hovoří od 20:28).
-
Nová studie v prestižním časopise Australasian Journal of Educational Technology!
V prestižním časopise Australasian Journal of Educational Technology byl publikována nová studie našich kolegů pod vedením Libora Juhaňáka. Studie se zabývá vlivem metakognitivních pobídek na studijní výsledky. Autorský tým zároveň děkuje studentům, kteří se experimentu účastnili.