Zveřejnění rozvrhů pro kombinované studium – jaro 2025
Vážené studentky, vážení studenti, zveřejňujeme aktuální rozvrhy pro navazující magisterské kombinované programy.
Členové ÚPV převzali ocenění ČAPV za výzkumně významnou publikační činnost.
Začátkem září 2023 proběhla na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem již tradiční každoroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Při této příležitosti obdrželi členové ÚPV ocenění za významnou výzkumně zaměřenou publikaci, a to ve dvou kategoriích:
Dr. Zuzana Šalamounová za článek Základní školy v procesu adaptace na výuku na dálku: vícepřípadová studie. Studia paedagogica, 27(1). doi: https://doi.org/10.5817/SP2022-1-2. Cena České asociace pedagogického výzkumu za významnou výzkumně zaměřenou publikaci v kategorii recenzovaná stať v českém či slovenském periodiku (období 2021–2022).
Prof. Klára Šeďová, dr. Zuzana Šalamounová, dr. Roman Švaříček a doc. Martin Sedláček za knihu Getting dialogic teaching into classrooms: Making change possible. Springer 2020. doi: https://doi.org/10.1007/978-981-15-9243-0. Cena České asociace pedagogického výzkumu za významnou výzkumně zaměřenou publikaci v kategorii monografie nebo jiná neperiodická publikace (v libovolném jazyce) (období 2020–2022).
Všem oceněným blahopřejeme!
Vážené studentky, vážení studenti, zveřejňujeme aktuální rozvrhy pro navazující magisterské kombinované programy.
Výzkumný tým pod vedením prof. Kláry Šeďové právě publikoval studii v prestižním časopise Language and Education, která zkoumá dopad intervence zaměřené na vyváženější účast žáků v třídním dialogu. Šest učitelů prošlo profesním rozvojem, který zahrnoval workshopy, společné plánování a video-reflexe. Výsledky ukázaly, že v intervenčních třídách došlo k výraznému nárůstu mluvení u dříve tichých žáků, zatímco dominantní žáci začali poskytovat obsáhlejší odpovědi. Učitelé začali více využívat otevřené otázky a podněty ke zvýšení zapojení všech žáků. Studie naznačuje, že cílený profesní rozvoj může zlepšit rovnost v komunikaci a podpořit inkluzivnější vzdělávací prostředí.