Dr. Majcík hostem ve Studiu ČT 24
Výsledky, které přinesl výzkum mládeže jsou zajímavé i pro širokou veřejnost. Ve Studiu ČT 24 o tom hovořil náš kolega Martin Majcík. Na výstup se můžete podívat od minuty 13:44,
Masarykova univerzita ocenila 7. listopadu doktorandy a jejich školitele za excelentní výsledky. Z Ústavu pedagogických věd získala ocenění kolegyně Jana Navrátilová spolu se svojí školitelkou Zuzanou Šalamounovou.
Jana se ve svém výzkumu zaměřuje na problematiku nerovností ve vzdělávání. Ve své dizertační práci nazvané "Spolu, a přece odděleně: podoba diferencované výuky na druhém stupni základních škol" se věnuje jedné z méně viditelných forem kognitivní diferenciace žáků uvnitř základních škol.
V rámci vícepřípadové replikační studie například zjistila, že učitelé investují didaktické úsilí především do výuky ve výkonových skupinách, zatímco společná výuka zůstává na úrovni frontálního vyučování. Žáci mají málo povzbudivé zkušenosti se společnou výukou, což je vede k touze po totální diferenciaci, která však odporuje snahám o její utlumení a posunu směrem k inkluzivitě. Celá práce je k dizpozici v IS MU.
Výsledky, které přinesl výzkum mládeže jsou zajímavé i pro širokou veřejnost. Ve Studiu ČT 24 o tom hovořil náš kolega Martin Majcík. Na výstup se můžete podívat od minuty 13:44,
Nová studie, na níž se podílel i Tomáš Lintner, přináší nový pohled na vztahy mezi vrstevníky v kontextu šikany. Zjištění ukazují, že oběti neztrácejí na oblibě ani se nestávají více odmítanými, avšak mezi samotnými oběťmi se může objevovat vzájemné napětí.