Ocenění pro doktorandy a jejich školitele za excelentní výsledky
Masarykova univerzita ocenila 7. listopadu doktorandy a jejich školitele za excelentní výsledky. Z Ústavu pedagogických věd získala ocenění kolegyně Jana Navrátilová spolu se svojí školitelkou Zuzanou Šalamounovou.
Jana se ve svém výzkumu zaměřuje na problematiku nerovností ve vzdělávání. Ve své dizertační práci nazvané "Spolu, a přece odděleně: podoba diferencované výuky na druhém stupni základních škol" se věnuje jedné z méně viditelných forem kognitivní diferenciace žáků uvnitř základních škol.
V rámci vícepřípadové replikační studie například zjistila, že učitelé investují didaktické úsilí především do výuky ve výkonových skupinách, zatímco společná výuka zůstává na úrovni frontálního vyučování. Žáci mají málo povzbudivé zkušenosti se společnou výukou, což je vede k touze po totální diferenciaci, která však odporuje snahám o její utlumení a posunu směrem k inkluzivitě. Celá práce je k dizpozici v IS MU.
Více článků
-
Jak jsou na tom české školy pět let po covidu? To si můžete poslechnout v reportáži ČT24, ve které vystoupil náš kolega Tomáš Lintner. Celá reportáž začíná od minuty 18:20 (kolega Lintner pak hovoří od 20:28).
-
Nová studie v prestižním časopise Australasian Journal of Educational Technology!
V prestižním časopise Australasian Journal of Educational Technology byl publikována nová studie našich kolegů pod vedením Libora Juhaňáka. Studie se zabývá vlivem metakognitivních pobídek na studijní výsledky. Autorský tým zároveň děkuje studentům, kteří se experimentu účastnili.