Zveřejnění rozvrhů pro kombinované studium – jaro 2025
Vážené studentky, vážení studenti, zveřejňujeme aktuální rozvrhy pro navazující magisterské kombinované programy.
V pondělí 6. listopadu jsme měli tu čest zúčastnit se inspirativní přednášky naší hostující kolegyně Jan Hardman.
Přednáška nesla název "Discussion-based learning from an intercultural perspective" a poskytla nám důležité poznatky týkající se diskursu ve třídě.
Mezi účastníky byli členové ÚPV, ale také další kolegové z naší univerzity. Jsme vděční za tuto inspirující přednášku a těšíme se na další podobné akce v budoucnosti.
Vážené studentky, vážení studenti, zveřejňujeme aktuální rozvrhy pro navazující magisterské kombinované programy.
Výzkumný tým pod vedením prof. Kláry Šeďové právě publikoval studii v prestižním časopise Language and Education, která zkoumá dopad intervence zaměřené na vyváženější účast žáků v třídním dialogu. Šest učitelů prošlo profesním rozvojem, který zahrnoval workshopy, společné plánování a video-reflexe. Výsledky ukázaly, že v intervenčních třídách došlo k výraznému nárůstu mluvení u dříve tichých žáků, zatímco dominantní žáci začali poskytovat obsáhlejší odpovědi. Učitelé začali více využívat otevřené otázky a podněty ke zvýšení zapojení všech žáků. Studie naznačuje, že cílený profesní rozvoj může zlepšit rovnost v komunikaci a podpořit inkluzivnější vzdělávací prostředí.