Prezentace výsledků šetření adaptace ukrajinských žáků
Dne 9. února prezentovala skupina vědců z Národní institut SYRI, pod vedením profesorky Šeďové, první výsledky výzkumného šetření, které se zabývá adaptací ukrajinských žáků v českých školách!
Součástí této výzkumné skupiny je profesorka Klára Šeďová, docent Petr Hlaďo, ukrajinská akademička Oksana Stupak a doktorský student Tomáš Lintner z Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. Na výzkumném šetření se rovněž podílí odborníci z Katedry pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity docentka Kateřina Lojdová, doktorka Jana Obrovská a doktorský student Martin Fico.
Mezi posluchači této prezentace byla delegace z Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy, v čele s náměstkyní ministra školství Pavlou Katzovou, zástupci Národního pedagogického institutu a další aktéři školské správy.
Více článků
-
Tomášovi Lintnerovi právě vyšla nová studie v top časopise Educational Research Review! Studie ukazuje, že motivační stipendia, která používá většina českých vysokých škol, ve výsledku zlepšují výkon studentů jen velmi málo. Většina schémat podpory je v podstatě jen pro vyvolené a existuje pouze malé procento, které na ni dosáhne. Pro většinu studentů může být spíše demotivující, protože dopředu ví, že na stipendium nedosáhnou.
-
Adaptační programy pro studenty prvního ročníku bakalářských studijních programu
Sdílíme informace k adaptačním programům pro studenty prvního ročníku bakalářských studijních programů, které se uskuteční v Orientačním týdnu.