Monografie doktorky Jany Navrátilové Spolu, a přece odděleně: podoba diferencované výuky na základních školách
Navrátilová, J. (2024). Spolu, a přece odděleně: podoba diferencované výuky na základních školách. Brno: Masarykova univerzita.
Rabušicová, M. (Ed.). (2024). Učení a vzdělávání dospělých: Kontexty, teorie a výzkumy. Grada.
Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci.
Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Knihu je možné nakoupit zde.
Navrátilová, J. (2024). Spolu, a přece odděleně: podoba diferencované výuky na základních školách. Brno: Masarykova univerzita.
Zounek, J., Polouček, O., & Šimáně, M. (2024). (Post)Socialist Transformation of Primary Schools: Processes, Stories and Challenges in the Czech Republic. Springer.