Monografie doktora Martina Majcíka Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou
Majcík, M. (2022) Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou. Brno: Masarykova unverzita.
Brücknerová, K. (2021). Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory. Brno: Masarykova univerzita.
Kniha představuje vzájemné učení mezi studenty kombinovaných studií jako významnou část jejich vysokoškolské zkušenosti. Na základě dosavadních výzkumů konstatuje, že vzájemné učení souvisí se studijní úspěšností, spokojeností ve studiu i se studijní angažovaností, a na tomto základě shrnuje možnosti podpory vzájemného učení na vysokých školách. Kvalitativní výzkum vzájemného učení mezi kombinovanými studenty pedagogických oborů nabízí popis kontextuálních charakteristik, které vzájemné učení ovlivňují, i popis situací vzájemného učení. Na základě vzorců ve výskytu učebních situací jsou definovány tři typy vzájemného učení mezi studenty kombinovaných studií: studují vedle sebe, studují spolu a studují díky sobě. U každého z typů jsou vysvětleny jeho konkrétní benefity pro zapojené studenty a zároveň je vysvětleno, jaká jsou pro daný typ vzájemného učení optimální podpůrná opatření.
Do knihy můžete nahlédnout zde (https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2098).
Majcík, M. (2022) Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou. Brno: Masarykova unverzita.
Juhaňák, L. (2023) Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky. Brno: Masarykova unverzita.