Druhý ročník mezinárodní konference Adult Education – Trends and Issues
Centrum inovace andragogických studií Ústavu pedagogických věd FF MU pořádalo 2. září 2013 v Brně mezinárodní konferenci Adult Education – Trends and Issues (Vzdělávání dospělých – trendy a témata).
Na konferenci vystoupili nejen lektoři ze Srbska, Itálie, Německa a Maďarska, kteří vyučovali v rámci předcházející letní mezinárodní školy EMAE Camp 2013, ale i pozvaní hosté z Polska, Litvy a vystoupili také tuzemští odborníci:
- Aleksandra Pejatovič: Adult Education and Unemployment
- Pawel Kusiak: Conservative Thought and Changes in Education. Analysis of Chosen Aspects
- Petr Novotný: Theory of Adult Education and Activism
- Balázs Németh: Adult Learning for Social Democracy?
- Dalia Staniulevičienė: Learning to Learn Competence in the Context of Adult Education
- Lukasz Wyszynski: Role of Education in Lifelong Learning Programme in the Polish Higher Education Institutions
- Petr Sudický, Jiří Zounek: Walking the thin on-line: Advantages and disadvantages of using e-learning from three different points of view
- Stanislava Ševčíková: Objectivism and Construtivism in the Cognition and the Adult Education. Topics of Global Qualifying Educational Standards for Social Work and Learning of Adults
- Vanna Boffo: Higher Education and Employability: the role of Key Competences
Součástí konference byla také panelová diskuse věnující se otázce "Vzdělávání dospělých - služba společnosti nebo jedinci?" Závěr konference patřil praktickému workshopu Mgr. Beaty Holé "Innovative Web 2.0 Tools for Educators".
Konference byla vyvrcholením pětidenního setkání studentů a vyučujících v rámci mezinárodní sítě European Master in Adult Education. Akce se zúčastnili přednášející a studenti z České republiky, Číny, Itálie, Maďarska, Litvy, Německa a Srbska. Ti se v průběhu celého týdne zúčastnili workshopů věnovaných evaluaci ve vzdělávání dospělých s těmito tématy:
- Opening Higher Education to Adults;
- Relations, Relationships;
- Communications and the Profile of Adult Educator;
- Intercultural Learning.
Současně byla v rámci setkání opět zahájena mezinárodní spolupráce studentů v rámci projektově orientovaného předmětu Transnational project souběžně vypisovaného na zúčastněných univerzitách. V rámci této aktivity budou i tento akademický rok studenti skupinově řešit projekty s reálným dopadem v oblasti vzdělávání dospělých.
Další informace jsou k dispozici na stránkách Centra inovace andragogických studií.



